G?n?n S?z? :

naltrexon

lav dosis naltrexon

Amitriptyline for Anxiety

amitriptyline for anxiety blackips.linqto.me amitriptyline for nerve pain

prednisolone without prescription

buy prednisolone for dogs open prednisolone side effects

tamoxifen uk brands

tamoxifen uk pharmacy blog.tgworkshop.com tamoxifen brand name

buy accutane pills

accutane without dermatologist
Bir şeyi bulunmadığı yerde aramak, onu aramamak demektir. (Mevlana)
18.06.2021 - Kaynak


Daglarla boy ölçüsemezsin


Bir kalpte kibir ve iman bir arada bulunamaz. Ya kibri yenip iman sahibi olursun ya da kibrine maglup olup imanini yitirirsin. En azindan imanini zayiflatirsin.
Birçok günah sebebi, kisinin kibirli davranmasidir. Zira insanlari küçük, kendini büyük gören huy sahibi öyle bir hâle dogru savrulur ki, kalbinde yüce Allah'a sayginin zerresini bulamazsin. Kendini dev aynasinda, baskalarini ise karinca gibi görür. Kibri, böbürlenmeyi azdirdikça imani ve teslimiyeti azalir. Halbuki bu kibri hakli çikaracak hiçbir özelligi de yoktur. Dün anne rahmindeki bir cenindi, bugün büyük bir varliktir, yarin da topraktir.
Neyine güveniyor ve kabariyorsun? Senden sana gelen hiçbir meziyetin yok! Boyunu bosunu, gücünü kuvvetini, varligini, bugününü yarinini planlayan bir Rabb'in var! O vermese sende ne var ki?
"Yeryüzünde böbürlenerek dolasma! Ne yeri yarabilir ne de daglarla boy ölçüsebilirsin" (Isra, 37).
Dünün böbürlenen, Allah'a meydan okuyan, ben en yüce Rabbinizim diyen simarik putperestleri nerede?
Sirri Sakati der ki: "Keske Bagdat'ta, tanindigim bu sehirde ölmesem. Garip bir yerde ölsem ve beni kimsesizlerin mezarligina gömseler. Mezarimi öyle toprakla biraksalar. Üstüme türbe veya isaret koymasalar. Zira bilindigim yerde ölür ve mezarim belli olursa insanlar iyi bir insan diye beni ziyarete gelirler. Ya Allah beni affetmemisse. Iste o zaman sahtekârlar arasina yazilirim."

***


Seytani iyi taniyin
Seytan, yaldizli sözlerle insani kandirir. Bir de ahirette iman etmeyenlerin kalpleri, o yaldizli söze kansin, ondan hoslansin ve isledikleri suçlari islemeye devam etsinler diye böyle yaparlar (En'am, 112-113).
Seytan, insanlarin arasini açmaya çalisir. Mümin kullarima söyle, en güzel olan sözü söylesinler. Çünkü seytan aralarina fesat sokar. Süphesiz seytan, insan için apaçik bir düsmandir (Isra, 53).
Seytan, insanlari vesvese vererek korkutur. Seytan sizi fakirlikle korkutur ve çirkin islere tesvik eder (Bakara, 268).
Seytan, insana kusur ve günahlarini itiraf ettirmez.
Seytan, insani aldattiktan sonra yüzüstü birakir. Tipki seytanin yaptigi gibi ki, hani insana "Küfret" dedi de, o insan küfredince "Ben senden uzagim. Çünkü ben âlemlerin Rabbi olan Allah'tan korkarim" dedi (Hasr, 16).
Seytan, insanlari günahlara tesvik eder.
Seytan, insanlara Allah'i zikretmeyi unutturur. Seytan onlari istila etmis, onlara Allah'i anmayi unutturmustur. Onlar, seytanin hizbidir. Iyi bilin ki seytanin hizbinde olanlar tam bir hüsrandadir (Mücadele, 19).

Günahi kime karsi isledin?
Büyüklerden bir büyük, günahini azimsayan birine söyle dedi: "Sen günahinin azligina veya çokluguna aldanma. Günahi kime karsi isledigine bak. O zaman günahin nasil bir bela oldugunu anlarsin."

Tavafta 'Sen, Sen!' diyen adam
Zunnuni Misri der ki: Kâbe'de tavaf esnasinda bir adam gördüm. Tavaf duasi okuyacagina sadece ve sadece Allah'i kastederek söyle diyordu: "Sen, Sen, Sen!" Bu hâl bütün bir yedi dönüs boyunca devam etti. Sen kelimesinden baska hiçbir sey demedi. Yanina yanastim söyle dedim: "Dostum, tavaf boyunca hiçbir dua etmedin. Sadece 'Sen, Sen' deyip durdun. Baska söz, baska dua bilmiyor musun?" Adam basini kaldirdi, sehadet parmagini göge dogru isaret etti ve söyle cevap verdi bana: "O, yüce Allah kendisinden baska söze geçmeme müsaade etmiyor. Evrende O'ndan baska ne var ki?"

Bir dua
Ümmü Seleme (RA) diyor ki: Peygamberimiz evden çiktiginda bakislarini göge çevirir ve söyle buyururdu: "Allah'im! Saptirmaktan ve sapitmaktan, zelil etmekten ve zelil olmaktan, zalim olmaktan ve zulme ugramaktan, cahilce davranmaktan ve cahilce muamele edilmekten sana siginirim."

Sirtinda un çuvali
O gün Medine çarsisina çikanlar hayretle donakaldilar. Halife Hz. Ömer, bir elinde bastonu diger elinde sirtina aldigi un çuvalinin ucu çarsiyi bastan basa geçiyor. Insanlar hamle yapiyor, Halife'nin sirtindaki çuvali almak için, ama o buna müsaade etmiyor.
Çarsinin sonuna dogru yaklastiginda oglu Abdullah, babasina yanasti ve "Baba, sen halifesin. Insanlar saskinlar. Sen bu cografyanin devlet reisisin. Senin çuval tasiman uygun olmaz. Birak ben sirtima alayim da birakman gerekli olan yere birakayim" dedi.
Hz. Ömer bir taraftan yürüyor, diger taraftan da oglunu dinliyordu. Nihayet varacagi yere varinca çuvali indirip ogluna döndü: "Oglum, bu sabah aynada, yüzüme bakarken, içime söyle bir duygu girdi. Ömer, sen bu cografyanin devlet baskanisin. Hüküm senin elinle dagiliyor. Bir an içime nefsimi begenmek girdi. Iste bu hâl olunca nefsimi küçültmek istedim. Ona ders vermek istedim. Ve nefsime, 'Sen hiçbir sey olamazsin. Senden ancak un çuvali tasiyan bir adam olur' dedim. Oglum, sen de babani böyle gör. Un tasiyan bir adam sadece!"

Tövbesi olmayan bir günah var mi?
Içten tövbe ettiginizde affedilmeyecek günah yoktur. Önemli olan gerçek anlamda pisman olmak ve ayni günaha dönüs yapmamaktir. Ancak, bir insan günah isler ve sonra da tövbe edemeden ölürse onun durumu yüce Allah'in verecegi karara kalir. Dilerse affeder. Bunun tek istisnasi "sirk, yani küfür" içine girmektir. Bir kisi Allah'i, peygamberi, kitabi, ahireti inkâr eder ve sonra da tövbe etmeden ölürse onun yeri cehennemdir. Affedilmez. Bu hususta su ayet gözden uzak tutulmamalidir. "Muhakkak ki Allah kendisine ortak kosulmasini bagislamaz. Bunun disindaki günahlari dilerse bagislar. Kim Allah'a ortak kosarsa, elbette o derin bir sapikliga düsmüstür" (Nisa, 116).
Mahrem ve namahrem ne demektir?
Bu iki kavram fikhidir; evlilikle ilgili birer ifadedir. Namahrem, "kendisiyle evlilik caiz olan, evlenmesi haram olmayan kisiler" demektir. Iki kisinin evlenmesine bir engel yoksa -prensip itibariyla- o kisiler birbirlerine namahrem sayilir. Mahrem ise "yakin akrabasi oldugu için nikâh düsmeyen, ebediyen evlenmeleri caiz olmayan kisiler" demektir. Kisinin amca, dayi, hala, teyzesi gibi akrabalari mahremdir.


Paylaş : Facebook'a Paylaş Twitter'a PaylaşMyspace'e PaylaşDelicious'a PaylaşFriend Feed'e PaylaşTechnoratiye PaylaşDigg'de Paylaş




Diğer Yazılarımdan Bazıları
  Sen cennette insanlar ateşte mi? (29.03.2024)
  Hased, iyilikleri yer bitirir (28.03.2024)
  Komşunuzu ihmal etmeyin (27.03.2024)
  Hayatın her aşamasını sünnetle disipline edin (26.03.2024)
  Çocukları Allah’la korkutmayın (25.03.2024)
  Zekât bir borçtur (24.03.2024)
Sayfa Başı
29.03.2024 Ezan Vakitleri
?msak : 05:18   ?kindi : 16:45
G?ne? : 06:45   Ak?am : 19:32
??le : 13:14   Yats? : 20:54
      Duyurular
29.03.2024
Hocamizin bu haftaki gazete de "Sen cennette insanlar ateste mi?" yazisi çikti. Yazinin tümünü sitemizden veya gazetenin internet sayfasindan okuyabil
Devam?...
28.03.2024
Hocamizin bu haftaki gazete de "Hased, iyilikleri yer bitirir" yazisi çikti. Yazinin tümünü sitemizden veya gazetenin internet sayfasindan okuyabilirs
Devam?...
27.03.2024
Hocamizin bu haftaki gazete de "Komsunuzu ihmal etmeyin" yazisi çikti. Yazinin tümünü sitemizden veya gazetenin internet sayfasindan okuyabilirsiniz.
Devam?...
      Ziyaret?i
                   Say?s?
Aktif : 4080
Bug?n : 5808
Bu Ay : 299407
Bu Yil : 977976
Toplam : 184051591
* 01.01.2011 Tarihi itibari ile
      Dini S?zl?k